“Coca-colu” stiže “Apple”

Najvrednija marka na svetu i dalje je "Coca cola", ali joj se ove godine velikim skokom približila američka kompanija "Epl" zahvaljujući velikoj popularnosti pametnih telefona i tableta koje proizvodi.
Od evropskih brendova nijedan se nije probio među prvih 10, proizilazi iz godišnjeg istraživanje konsultacione agencije "Interbrend".

"Coca cola" prvo mesto na lestvici drži još od 2000. kada je i počelo sa pravljenjem liste, a trenutno se vrednost te kompanije procenjuje na 77,839 milijardi dolara.
Vrednost "Epla" je u poslednjih godinu dana povećana 129 odsto (najveći rast od svih marki) i iznosi 76,568 milijardi dolara, pa je ova kompanija zabeležila skok sa 8.-e pozicije na kojoj se nalazila prošle godine.
Prvih osam mesta zauzimaju firme iz SAD. Iza "Coca cole" i "Epla" slede IBM, "Google" i "Microsoft", "General elektrik" (GE), "Mec Donalds" i "Intel".

Najbolje pozicionirana neamerička marka je južnokorejski "Samsung", na devetom mestu, dok je na 10. mestu "Tojota". Od evropskih brendova, na najvišem mestu je "Mercedes benc", na 11. poziciji, a iza njega je još jedna marka automobila - BMW. Među najvrednijim evropskim markama prethodnih godina je bila i "Nokija", ali je prošle godine pretrpela oštar pad i ove godine se njena vrednost smanjila za 16 odsto i našla se na 19. mestu.
Prvi put se na listi našla i jedna društvena mreža, pošto se na 69. mesto probio "Fejsbuk", dok je najbolje pozicionirana nova marka je "Pampers" na 34. Mestu.

Na lestvici dominiraju marke iz SAD, kojih je ukupno 56. Iz Evrope je 34 i to iz Nemačke, Francuske, Britanije, Švajcarske, Italije, Holandije, Švedske, Španije i Finske. Preostala mesta zauzimaju brendovi iz Japana, Koreje, Kanade i Meksika.